نخست وزیرگرجستان : روند انتخابات پارلمانی با دخالت خارجی بی سابقه ای مواجه است

ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیرگرجستان با اشاره به دخالت های خارجی بی سابقه در انتخابات پارلمانی به طور خاص با استناد به پست های اخیر سفارت آمریکا در گرجستان که در شبکه های اجتماعی منتشر شده، واکنش نشان داد و ابراز نگرانی نمود

ایراکلی کوباخیدزه، نخست وزیرگرجستان با اشاره به دخالت های خارجی بی سابقه در انتخابات پارلمانی این کشور که در تاریخ ۲۶ اکتبر ۲۰۲۴ انجام خواهد پذیرفت، به طور خاص با استناد به پست های اخیر سفارت آمریکا  در گرجستان که در شبکه های اجتماعی منتشر شده،  واکنش نشان داد و ابراز نگرانی نمود.به گفته کوباخیدزه، هدف این پست ها تأثیرگذاری بر رفتار رأی دهندگان است، اما او همچنان مطمئن است که چنین تلاش هایی بر اراده مردم گرجستان تأثیر نمی گذارد.

کوباخیدزه تأکید کرد که این انتخابات تحت فشار بی‌سابقه خارجی برگزار خواهد شد، اما اطمینان داد که نه این "پست ها" و نه هیچ تلاش خارجی دیگری نمی‌تواند نتیجه را تغییر دهد. وی اظهار داشت که حزب حاکم "رویای گرجستان" در حال حاضر از حدود ۶۰ درصد حمایت مردمی برخوردار است و خوشبین است که این تعداد در هفته های منتهی به انتخابات بیشتر افزایش یابد.

کوباخیدزه گفت: «ما سه هفته دیگر فرصت داریم تا سخت کار کنیم و اطمینان حاصل کنیم که حمایت ما بیش از ۶۰ درصد است.

شایان ذکر است که سفارت آمریکا در گرجستان در روز های اخیر اقدام به انتشار پست هایی با مضامین " دموکرات ها انتخابات را تحریم نکنید "، " یک کشور نمی تواند در انزوا توسعه یابد"  و" انزوای گرجستان از غرب بر خلاف منافع مردم این کشور است "، نموده است.

منبع:

https://www.interpressnews.ge/en/article/۱۳۳۷۱۵-prime-minister-election-process-faces-unprecedented-external-interference-but-georgian-peoples-will-remains-unshaken

کد خبر 21292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 3 =